lut 17, 2018
Prąd w samochodzie jest równie niezbędny jak paliwo. Bez energii elektrycznej pojazd nie może praktycznie nic. Jest jak martwy. Nie pojedziesz nim nigdzie, ani nie włączysz świateł. Oczywiście, że w samochodzie jest też akumulator, ale to właśnie alternator jest odpowiedzialny za jego właściwe ładowanie. Dostarcza on ciągle do akumulatora prąd. Jaka jest konstrukcja alternatora? Czy można go zepsuć i w jaki sposób? A jak go naprawić?
Czy alternatory były w samochodach od zawsze?
Ciekawe jest to, że właśnie nie. Najstarsze i najprostsze modele samochodów były wyposażone w prądnice prądu stałego. Działały one podobnie jak alternator. Jednak posiadały o wiele mniejszą wydajność. Były większe i bardzo awaryjne. W związku z tym, nie ma czego żałować. O wiele lepszym rozwiązaniem są alternatory, czyli prądnice prądu zmiennego.
W jaki sposób zbudowany jest alternator?
Bardzo prosto. W obudowie alternatora znajduje się nieruchomy stojan, z którego co 120 stopni wychodzą trzy uzwojenia. Elektromagnes, który nazywany jest również inaczej wirnikiem alternatora funkcjonuje za sprawą szczotek oraz pierścieni ślizgowych. Za pracę całego alternatora jest odpowiedzialny pasek alternatora. Działanie alternatora jest również bardzo proste. Do samochodu jest przekazywana energia za pomocą paska. Ten ładuje alternator oraz przekazuje mu prąd, który jest niezbędny do naładowania akumulatora. Wirnik otrzymuje również tę energię oraz wytwarza pole magnetyczne.
Jeżeli chcesz poznać naprawdę dobre alternatory, to tu znajdziesz alternatory Warszawa Marsa.
Najnowsze komentarze